کامران تفتی «هملت» را کارگردانی میکند/جشنواره تئاتر اکبر رادی در سال ۹۹ برگزار نمیشود
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۷۰۸
خبرگزاری میزان- تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالنهای نمایش بودند اما تماشاخانههای تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکلهای بهداشتی میزبان مخاطبان باشند. تاریخ انتشار: 16:10 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۴۱۷
خبرگزاری میزان - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالنهای نمایش بودند اما تماشاخانههای تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکلهای بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این میان بسیاری از کارگردانان مطرح تئاتر از اجرا سر باز زدند، بسیاری از اجراهای مطرح و برخی دیگر از اجراهایی که از حضور بازیگران چهره و سلبریتیها بهره میبردند ادامه کار خود را به بعد از پایان بیماری کرونا منتقل کردند اما در این میان برخی از کارگردانان جوان فرصت را غنیمت شمرده و آثار خود را روی صحنه بردند.
دلیل حضور برخی جوانان در عرصه تئاتر بیشتر این بود که شاید آنها در زمان عادی و طبیعی این هنر هیچگاه امکان دسترسی به برخی سالنهای تئاتر را نداشتند اما با شیوع بیماری کرونا و خالی ماندن بسیاری از تماشاخانهها می توانستند در سالنهایی که برایشان آرزو شده بود اجرا داشته باشند.
به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به معرفی برخی از آثار روی صحنه تئاتر پرداخته است، آثاری که این شبها هر چند به سختی و با مخاطب کم اما روی صحنه می روند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنیدجشنواره تئاتر اکبر رادی در سال ۹۹ برگزار نمیشود
بهزاد صدیقی، سخنگوی بنیاد اکبر رادی اعلام کرد: به دلیل پایان نامعلوم شیوع ویروس کرونا جشنواره تئاتر اکبر رادی به طور قطع در سال ۹۹ برگزار نمیشود.
بهزاد صدیقی، سخنگو و مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی، با اعلام این خبر گفت: از آنجا که برخی از علاقهمندان این جشنواره پیگیر برگزاری جشنواره تئاتر اکبر رادی بودند، به دلیل پایان نامعلوم شیوع ویروس کرونا و به خاطر حفظ سلامت شرکتکنندگان و هنرمندان در شرایط اپیدمی بیماری کرونا ویروس، سومین دورهی جشنواره¬ی تئاتر اکبر رادی به طور قطعی در سال ۹۹ برگزار نمیشود و از آنجا که حال عمومی بسیاری از افراد جامعه و نیز بسیاری از هنرمندان و علاقهمندان تئاتر به دلیل همین شرایط کرونایی کشور خوب نیست، هیئت مدیرهی بنیاد اکبر رادی تصمیم گرفت برگزاری سومین دورهی جشنوارهی تئاتر اکبر رادی را در سال جاری ملغی و منتفی اعلام کند.
دبیر دومین جشنوارهی تئاتر اکبر رادی در پایان اعلام کرد: در اینجا لازم میدانم یکبار دیگر از کلیهی همکاران، شرکتکنندگان و حامیان و همراهان دومین جشنوارهی تئاتر اکبر رادی سپاس ویژهی خود را اعلام کنم و امیدوارم همهی آنان در شرایط کنونی کشور، در سلامتی مطلق به سر برند و همواره موفق و پیروز باشند.
اجرای نمایش اسطرلاب آغاز شد
نمایش اسطرلاب که پیش تر در بخش رقابت صحنه ای بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به روی صحنه رفته بود از روز یکشنبه دوازدهم مرداد ماه اجرا های خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد.
نمایش اسطرلاب کاندید بهترین نمایشنامه از بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران شده است.
نمایش «اسطرلاب» به نویسندگی و کارگردانی صدرا صباحی و با بازی میثم غنی زاده ، مهدی سقا ، فاطمه نوروزی، مژده قربانی و تینا یونس تبار که اجرا های خود را از دوازدهم مرداد ماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی آغاز کرده است با استقبال تماشاگران در روز اول اجرای خود مواجه شده و تا پایان مرداد ماه بر روی صحنه است.
از علاقمندان دعوت می شود برای دیدن نمایش«اسطرلاب» همه روزه به جز شنبه ها در ساعت ۱۹:۰۰ به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.
کامران تفتی «هملت» را کارگردانی میکند
نمایش «هملت» به کارگردانی کامران تفتی از ۱۳ تا ۱۷ مرداد از ساعت ۱۸ در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه میرود.
نمایش «هملت» به کارگردانی کامران تفتی، تهیه کنندگی هما نیکخواه و مجری طرح یوسف طاهریان بر اساس متنی از شکسپیر و با حضور جمعی از بازیگران روی صحنه میرود.
این اثر نمایشی از ۱۳ تا ۱۷ مرداد از ساعت ۱۸ در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه میرود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: آنچه هملت میداند و میخواهد بداند او را از دنیای خود دور میکند. او نمیتواند با محیط خود سازگار شود پس نقش آدمی خل و دیوانه را پیشه میکند. علاقهمندان جهت تهیه بلیت میتوانند به سایت namabad.ir مراجعه کنند.
گروهها تضمین اجرا میخواهند
حسین مسافر آستانه دبیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر از ادامه تعطیلی اجراهای این تماشاخانه در وضعیت فعلی خبر داد و گفت: گروههایی که میخواهند تولید جدید داشته باشند، از ما تضمین اجرا میخواهند ما هم در این شرایط نمیتوانیم به هیچ گروهی چنین تضمینی را بدهیم.
حسین مسافرآستانه دبیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر ازبین گروههای جدید که میخواهند کار تولید کنند برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر در خواست داریم منتها لیست پذیرفته شدهها از سال گذشته دچار تغییراتی شده و فشار در این رابطه زیاد است.
وی در ادامه افزود: ما هنوز درگیر پروسه بازگشایی سالن هستیم، در صورتی که چنین تصمیمی گرفته شود گروهها میتوانند بلافاصله و پس از حدود یک هفته کارشان را شروع کنند.
مسافرآستانه با اشاره به ایرادات کار اجراها و تطعیلیهای اتفاقی و ناغافل در عرصه کرونایی کشور گفت: هنرمندان میترسند ریسک کنندو کارشان را شروع کنند با توجه به اینکه گروههای قبلی از سال گذشته هم درخواست ادامه اجرا ندارند ما میبایست کارها را با تولیدات جدید شروع کنیم، هنرمندان هم از ما تضمین میخواهند که چنین تضمینی در این شرایط امکانش وجود ندارد.
دبیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر اظهار داشت: گروههای تئاتری هنوز تصورشان این است که باید شرایط تئاتر مثل قبل از کرونا شود تا کار تولید کنند در حالیکه آنها باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند حتی به لحاظ دستمزدها هم با این به این سطح برسند که دیگر شرایط مثل قدیم نیست، درست است که هر سال دستمزدها بالاتر میرفته، اما امسال به خاطر شرایط خاص کرونایی نباید چنین انتظاری باشد.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر الان میبایست فکر کنند که آیا میخواهند تئاتر داشته باشند یا خیر، افزود: خیلیها الان میگویند ما در این شرایط کار نمیکنیم، این خیلی حرف بدی است یعنی باید حتما روز و روزگار بر ما خوش باشد تا ما کار کنیم در روزهای بد، تئاتر بی تئاتر!
مسافرآستانه اظهار داشت: این موضع گیری دوستان به ضرر تئاتر است اینکه شعار میدهیم ما عاشق تئاتر هستیم و بی تئاتر زندگی نمیتوانیم بکنیم، را خود تماشاگران تئاتر بیشتر رعایت میکنند تا هنرمندان! خیلی از هنرمندان ما به این شعاری که داده اند، پایبند نبودند، یعنی همه چیز باید گل و بلبل باشد تا ما کار کنیم، آیا اصناف دیگر و مشاغل دیگر الان خوب هستند که کار ما شرایط خوبی ندارد؟ بهرحال جامعه الان به هنر ما نیاز دارد، اگر به این سطح فکری برسیم باید بدانیم که تئاتر از نان شب برایمان الان واجبتر است.
وی همچنین گفت: بهرحال الان شرایط همه کارها در مقیاس کوچکش اتفاق میافتد، حتی کارمندان دولت هم یک سوم به سرکار میآیند، بنابراین طبیعی است که تئاتر هم شرایط سخت تری داشته باشد ما باید خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم، حتی اگر پول کمی هم در میان باشد مثل شرایط جنگی کار کنیم و بدانیم الان مثل شرایط جنگ است. مگر پرستاران و دکترهای ما الان شرایط خوبی دارند که ما در تئاتر داشته باشیم؟ مگر میتوانند بگویند اضافه کار نمیایستند یا غر بزنند که چرا فرزندانشان را نمیتوانند ببینند یا حقوقشان کم است؟
مسافرآستانه تأکید کرد: اگر ثابت شود که ما شش ماه میتوانیم تئاتر نداشته باشیم، بعدش هم میتوانیم نداشته باشیم حتی یک سال و بیشتر از آن هم میتوانیم نداشته باشیم! هنرمندان نباید بگذارند شرایط اینطور شود این تفکر اشتباهی است.
وی در پایان گفت: الان برای اجرا در ایرانشهر چندین گروه درخواست داده و اعلام آمادگی کردند، اما نیاز به تضمین اجرا دارند که این هم فعلا میسر نیست.
کارگاه نوشتن علیه نمایشنامه برگزار میشود
کارگاه آنلاین نوشتن برای اجراهای تعاملی با عنوان نوشتن علیه نمایشنامه توسط آریان رضایی به صورت آنلاین برگزار میشود.
کارگاه آنلاین نوشتن علیه نمایشنامه به قواعد نوشتن متن برای اجراهایی میپردازد که با تعامل تماشاگر اجرا میشوند و از قواعد درامنویسی مرسوم فاصله میگیرد تا شرکتکنندگان بتوانند طی فرایند چند جلسهای این کارگاهِ آنلاین متنی را با مشارکت هم بنویسند که پس از این دورهی آموزشی توسط خود آنها به اجرا خواهد رسید.
گفتنی است آریان رضایی مدرس این کارگاه پیش از این نمایشهایی، چون برلین، خداحافظ، دیور، مشروع و رپرتوارهای مونو/شورایی را به شیوهی تعاملی اجرا کرده است. کتاب مونو/شورایی و گفتگو با مردم نیز به قلم او توسط نشر افراز در سال ۹۷ منتشر شده است.
علاقهمندان به شرکت در این دورهی آنلاین میتوانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اخبار تئاتر تئاتر ایران جشنواره ی تئاتر اکبر رادی جشنواره تئاتر اکبر رادی سال ۹۹ برگزار نمی شود تماشاخانه ایرانشهر نمایش اسطرلاب داشته باشیم کامران تفتی علاقه مندان روی صحنه برای اجرا اجرا ها گروه ها دوره ی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جایزهای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین مراسم «شب کارگردان» انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و آئین نکوداشت اکبر زنجانپور، عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
محمد سلوکی اجرای این مراسم را بر عهده داشت و محمود دولتآبادی، فریبرز گلبن، اسماعیل خلج، اصغر همت، ایرج راد، حبیب رضایی، مسعود دلخواه، مهدی میامی، کاظم هژیرآزاد، مجید امرایی، محسن بهرامی، از جمله حاضران در آن بودند.
در ابتدای این مراسم شهرام گیلآبادی رئیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر گفت: امروز روز تولد استاد حمید سمندریان است. خاطرات فراوانی با نام بردن از حمید سمندریان به عنوان نشانه و تلنگر در ذهن ما ایجاد میشود. هیچ لحظهای در تئاتر ایران ایشان از ذهن ما فراموش نمیشود.
وی اظهار کرد: انجمن با مرور ملاکهای مختلف در طول سال به این نتیجه رسید که مدالیوم و نشان عالی خود را به استاد اکبر زنجانپور چهره تأثیرگذار تئاتر ایران اهدا کند. انجمن به دلایل حمایتی قصد دارد به خاطر منش فکری و کاریشان از ژاله علو، علیرضا کوشکجلالی و علی شمس نیز قدردانی کند.
وی ادامه داد: خوشحال و خرسندیم که با سختی در کنار دوستانمان ایستادیم و هیچ تحمیلی را نپذیرفتیم و با استقلال و به پشتوانه بزرگان تئاتر پیش میرویم. تئاتر عرصه نقد، تحلیل و حقانیت است.
گیلآبادی یادآور شد: سال قبل مدالیوم انجمن به آتیلا پسیانی اهدا شد که دیگر در میانمان نیست. یادش را گرامی میداریم.
سپس تصاویری از مراسم هجدهمین «شب کارگردان» و سخنان زندهیاد آتیلا پسیانی پخش شد.
در ادامه احسان حاجیپور دبیر مراسم متن لوح قدردانی از علی شمس را قرائت کرد و سپس با حضور صدرالدین زاهد از علی شمس قدردانی شد.
علی شمس گفت: ممنونم که انجمن به یاد من بود. من حرفی نمیزنم که جشن امشب به حاشیه نرود. امیدوارم مسیر چرخ روزگار به شکل دیگری بچرخد که هر کدام از ما تئاتر مدنظر خود را روی سحنه ببریم و هیچ رنج و عذابی گریبانمان را نگیرد.
در ادامه آرش دادگر عضو هیأتمدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر روی صحنه رفت و ضمن قرابت متن لوح قدردانی علیرضا کوشکجلالی، گفت: یک سال پیش تماس تلفنی داشتم و کارگردان بزرگی با من تماس گرفت. از لقب استاد برای او استفاده کردم ولی او گفت که از واژه استاد استفاده نکن. علیرضا کوشک جلالی برای من همچنان استاد است و اعتبار بینالمللی به تئاتر ایران داده است.
سپس علیرضا کوشکجلالی که روی ویلچیر نشسته بود در سخنانی کوتاه گفت: آرزو دارم که دیگر خبر اعدام نشنویم.
در ادامه پیام صوتی ژاله علو برای حاضران در مراسم پخش شد. وی در ابتدای این پیام از اینکه به دلیل کسالت نتوانسته در جمع حضور پیدا کند، عذرخواهی کرد.
وی در ادامه پیام خود یادآور شد: هنر والای تئاتر برای من ارزشمند بوده و با اشتیاق تمام کار هنر را دنبال کردم. من کار تئاتر را از ۱۳۲۷ در تئاتر تهران شروع کردم. سپس در تئاتر فردوسی و پس از آن در تئاتر فرهنگ به ایفای نقش پرداختم.
وی به ذکر نام کارگردانها و نمایشهایی که همکاری داشت پرداخت و یادآور شد: در ادامه در سینما و رادیو نیز فعال شدم.
علو تاکید کرد: فکر میکنم بزرگترین ارزش برای هر هنرمندی این است که نتیجه کارهای خود را توسط مردم ببیند. خوشحالم کارهایی کردم که همچنان بین مردم به نیکی از آن یاد میشود و خوشحالم کارهایی کردم که مردم از آنها راضی هستند.
در ادامه اصغر همت لوح قدردانی از کوشکجلالی را به وی اهدا کرد.
سپس محمد رحمانیان روی صحنه حضور پیدا کرد و بخشی از نمایش رادیویی «روزهای رادیو» را که اشارهای به ژاله علو و رقیه چهرهآزاد داشت، خواند.
وی خطاب به کوشکجلالی گفت: حضور تو برای تئاتر ایران مانند یک معجزه است، بمانی برایمان.
سپس متن لوح قدردانی از ژاله علو را قرائت کرد و ایرج راد به نمایندگی از ژاله علو لوح و نشان مدنظر را دریافت کرد.
در این بخش از مراسم، هایده حائری خطاب به حاضران در مراسم گفت: من از مردم قدردانی میکنم که قدر هنرمندانشان را میدانند و در این مراسم حضور پیدا کردند. هنرمندان تلاش میکنند با فعالیتهای خود هنر را پیش ببرند گرچه همه چیز بر علیهشان است.
حائری در ادامه به طنز بیان کرد: حیف است که جایزه ژاله علو عزیز را ۲ آقا بگیرند، به همین دلیل آمدم و جایزه ژاله علو عزیز را میگیرم.
در این بخش از مراسم تصاویری از گفتوگوی محمد رحمانیان با اکبر زنجانپور پخش شد که طی آن زنجانپور به ذکر خاطراتی از نحوه حضور خود در عرصه بازیگری و تجربه همکاری با حمید سمندریان و جمیله شیخی پرداخت.
سپس محمود دولتآبادی روی صحنه رفت و یادی از مهدی فتحی به عنوان دوست مشترک خود و زنجانپور کرد و گفت: روزی مهدی به اکبر گفت کسانی که هنر کار نمیکنند چه میکنند؟ من در عجب بودم از افقی که پیش روی این ۲ عزیز شکل گرفته است. اکبر سعی کرده که همیشه هنر بورزد ولی موانع خیلی وقتها اجازه نداده است. این اجتماع به نشانه دوستی و ارادت به هنرمندان تئاتر تشکیل شده و بسیار گرامی است.
وی یادآور شد: لازم نیست که حتماً چیزی بشود. همین که سرپا هستید و همین شبها را برپا میکنید یعنی شدن. امیدوارم همیشه پاینده باشید.
سپس محمد رحمانیان مجدداً روی صحنه رفت و گفت: اولین بار استاد را در «آتش بدون دود» و سپس در کارهای تلویزیونی دیدم. بعد از آن تماشای نمایش «همه پسران من» به کارگردانی اکبر زنجانپور باعث شد بفهمم که در زندگی به جای درستی رسیدهام. کار درخشانی بود که لحظهلحظهاش کلاس درس بود.
وی خطاب به زنجانپور تاکید کرد: از صمیم قلبم خیلی از شما متشکرم آقای زنجانپور.
سپس تصاویری از نمایش «چشم اندازی از پل» به کارگردانی حمید سمندریان در سال ۱۳۵۱ پخش شد که اکبر زنجانپور در جوانی خود در آن به ایفای نقش پرداخته بود.
در ادامه مسعود دلخواه نیز روی صحنه رفت و گفت: اکبر زنجانپور مثل هیچ کسی نیست؛ بازیگر و کارگردانی توانا و از همه مهمتر انسانی شریف و دوستداشتنی است.
وی تاکید کرد: اکبر زنجانپور بودن ساده نیست و دشوار است، از این رو صحبت کردن درباره او هم دشوار است.
دلخواه یادآور شد: وقتی نمایش «سیزوئه بانسی مرده است» با کارگردانی رکنالدین خسروی را دیدم، بازی اکبر زنجانپور حیرتزدهام کرد.
وی تصریح کرد: حق اکبر زنجانپور این است که جایزهای به نام وی به بازیگران تئاتر اهدا شود.
نوید محمدزاده دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: وقتی قرار باشد درباره استاد صحبت کنم، خجالت میکشم. خیلی دوستتان دارم. امیدوارم قسمت باشد تا روی صحنه با شما نفس بکشم و قسمت باشد روی صحنه تئاتر از شما یاد بگیرم.
سپس شهرام گیلآبادی مجدداً روی صحنه رفت و عنوان کرد: در بیش از ۳۰ سالی که در رادیو بودم، صدای رامین فرزاد از گوشم خارج نمیشود که ته مانده غذاها را به گربهها میداد و برایشان «هملت» میخواند. سعادت این را داشتم که تجربه حضور در خدمت بزرگان را داشته باشم. مهدی فتحی روبهروی دیوار میایستاد و دیالوگهای خود را مرور میکرد. ما با حکمتهای مختلف از جمله آموزش در رادیو مواجه بودیم.
وی یادآور شد: دیدن حرکات معلم بزرگی چون اکبر زنجانپور درسهای بزرگی برای من داشت. چیزی که از این نسل بزرگ عاید من شد این بود که نظم توسعه فکری، دانایی و درایت، سکوت را به همراه میآورد. استاد زنجانپور با اندیشه و آثار خود عالم دیگران را ارتقا داد. اکبر زنجانپور در عالم هنر از آبروهای زمین است.
در ادامه پرویز ممنون روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت: من از خاطرات هنرجویی و دانشجویی اکبر میگویم. اولین بار که دعوت شدم برای تدریس در دانشگاه، نمایشی را از بهمن فرسی دیدم و اکبر زنجانپور نقش اصلی را بازی میکرد. مونولوگی طولانی داشت و من تحت تأثیر صدا و بیان اکبر زنجانپور قرار گرفتم.
وی یادآور شد: اکبر از جمله ۴ نفری بود که در دانشگاه به آنها عشق میورزیدم و آخری آذر فخر بود که رفت. من و اکبر اختلاف سنی زیادی نداشتم.
ممنون تاکید کرد: زنجانپور بدون شعار کار میکرد. فردی با شخصیت بود که برای هم حرمت قائل بودیم. اکبر همیشه محترم و بسیار جدی بود.
اکبر زنجانپور در ادامه و در میان تشویق همگان روی صحنه رفت و گفت: این تعریفها مسؤولیت آدم را زیاد میکند، اینکه هنر و نخ مرتبط هنر یعنی مخاطب را جدی بگیریم. ما تلاش میکنیم تا ارتباط نانوشته و ناگفته را در تئاتر ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: وظیفه ما هنرمندان تئاتر این است که تصویری که دیده نمیشود بسازیم و آنچه شنیدنی نیست بشنویم و به مخاطب ارائه دهیم. زمانی به این مهم میرسیم که کمتر حرف بزنیم.
زنجانپور تصریح کرد: هنریک ایبسن میگوید قویترین انسان کسی است که تنهاترین است. بگردیم و تنهاییهای خود را پیدا کنیم.
در پایان گیلآبادی متن لوح قدردانی از زنجانپور را قرائت کرد و نکوداشت اکبر زنجانپور با حضور محمود دولتآبادی، محمد رحمانیان، پرویز ممنون، ایرج راد، اسماعیل خلج و چند تن از چهرههای هنری برگزار شد.
کد خبر 6091406 فریبرز دارایی